Ännu mer fotboll

Börjar känna att jag upprepar mig här med att jag försöker komma in i mönstret för att vara en pendlande arbetare. Men så är läget just nu. Fortsätter träna en himla massa fotboll, och inte så mycket annat. Orken är inte tillräcklig. Förra veckan såg ut såhär
 
Måndag: Fotbollsträning 90 min
Tisdag: Fotbollsträning 90 min
Onsdag: VIla
Torsdag: Fotbollsmatch 90 min
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Vila
 
Jag är nöjd med att jag börjat bruka allvar med fotbollen igen, men desto mindre nöjd med att alla annan träning inte blir av. Jag hade planerat att köra antingen ett pass på gymmet eller ett löppass i helgen, men det blev inte så. Stressen tog över och jag stannade inne och pluggade istället. Få jag fortfarande har en tenta kvar innan jag kan plocka ut min examen försöker jag att inte ha dåligt samvete för att jag prioriterar plugg före träning, men... 
 
Jag får inte pressa mig för mycket, träning för mig är något som ska vara förknippat med glädje, inte tvång. När jag börjar tvinga mig själv at träna när jag egentligen känner att jag inte hinner/vill/orkar, då låser sig allt.
 
Så den här veckan fortsätter vi helt enkelt med fotbollsträningen och hoppas på att jag känner för att trycka in ett extra pass av något annat. Men inget tvång. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer