Sjukgymnastens dom

Idag har jag varit hos sjukgymnasten. Det var väl på tiden kan man tycka... Det konstaterades att, precis som jag misstänkte, min menisk är svullen och att jag har en bristning i ljumsken. Nu är jag ordinerad träning som inte gör ont, inget explosivt och inga sidledsförflyttningar fram till nästa vecka då jag ska få övningar för att träna upp ljumsken ordentligt. Och nej, jag får inte spela till helgen. Men om jag gör det är inte bestämt än...

så på fotbollsträningen ikväll nöjde jag mig med ett eget litet träningsprogram (på bilden uppe till vänster). Jag ökade dock löpningen till 13 minuter, 2.4 km blev det. Sedan gjorde jag alla övningar 10 ggr (utfall 10 per ben). Magcirkeln är den vanliga jag brukar köra och som jag länkat till tidigare. Hade planerat att göra allting 3 gånger, men då jag var helt slut redan efter första rundan blev det bara två stycken totalt. Utöver detta fick jag 7 km cykel dit och 7 km hem.


Bild 1: min fötter bredvid planen iförd löparskor. Bild 2: Träningsprogrammet. Bild 3: Mötte raffen på väg till träningen (ni som läser backmans blogg förstår). Bild 4: Såhär snygg är jag.

Hur som helst känns det skönt att trots skador ha fått ett ordentligt träningspass. Imorgon är det jobb som gäller från 12 och framåt, och tror inte det blir mer träning än en ordentlig morgonpromenad. På lördag däremot ska jag försöka få in lite löpning och styrka igen.
1 Jennifer Sandström:

skriven

Usch skador är så jobbigt, men vad bra att du tränar ditt egna upplägg i alla fall :) Och ja, du är galet snygg också!

Haha, älskar backmans blogg! ;)

2 Pierre:

skriven

Jag har lyckats dra på mig lite skador med åren nu som jag motionerat och varje gång har jag tränat likförbannat. Det har bara slutat på ett sätt, skadan förvärras och läkningen tar längre tid. Vilket gjort att jag årligen skadar mig i slutet på sommaren och kan inte träna under vintern och börjar om igen till våren. (Grovt sett). Så om det kan hjälpa att vila, så försök vila. Kroppen mår bra av det, du kan komma tillbaka tidigare och förvärrar det inte. =) Bara litet inlägg från en som konstant är bitter på sig själv för sin envishet.

3 Erika:

skriven

Usch tråkigt med skador, hoppas de är bra snart och du får hålla dig skadfri. Du är grymt snygg!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer