Veckans träning

Då var det söndag igen och det är dags att sammanfatta veckns träning. Jag har varit ganska passiv med tanke på problemen med min ljumske, men nu känner jag ingenting av den längre, så det var nog helt rätt val att vila i början av veckan.

Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: Gym. Invigde nya styrkeprogrammet som skall köras fram till sommaren
Torsdag: Fotbollsträning gick dock av ganska tidigt för att inte riskera känningar i ljumsken
Fredag: Fotbollsträning, relativt hög intensitet
Lördag: Fotbollsträning både förmiddag och eftermiddag.
Söndag: Fotbollsmatch, en halvlek

Det har ändå blivit rätt många träningstillfällen, dock känner jag inte att det varit en optimal vecka. För att det ska kännas riktigt bra vill jag helst ha två alternativa träningstillfällen till fotbollen och högre intensitet än vad denna vecka bjudit på. MEn det är helt enkelt bara att satsa till kommande vecka för att höja energinivåerna.

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer