Fotbollstankar

Jag sitter här och funderar. Det var längesen nu jag satsade på fotbollen. Jag minns den tid då fotbollenvar mitt liv. Allt kretsade kring denna sport och min egen satsning. På ett sätt saknar jag det oerhört. Det senaste året har jag inte spelat över huvudtaget. Så nu är det med stor motivation och glädje jag ser fram emot den kommande säsongen. Det är trots allt fotbollen jag brinner för och identifierar mig mycket med. Jag är en fotbollsspelare, en fotbollsmålvakt.

Den 24 augusti är det seriestart. Då ska jag vara redo. Men hur blir jag det?

  • Jag ska fortsätta med mitt löpprogram från Runners. snart är 3 veckor avklarade, 7 kvar. Jag får se hur det känns om en vecka eller två, om jag ska fortsätta att följa programmet slaviskt eller om jag ska modifiera det lite för att vara mer anpassat till mig. Men som sagt, tills vidare följer jag det som det är uppbyggt.
  • Det hemmabyggda styrkeprogrammet ska jag fortsätta att göra varje dag. Jag känner redan hur det ger mig en hel del bara genom att öka cirkulationen och jag mår bättre. Jag ska försöka öka antalet repetitioner relativt snart och när jag kommer hem ska jag sätta upp min stång och börja med att lära mig göra chins.
  • Lägga in målvaktsanpassad träning. Ikväll får jag en fotboll ut hit. Sen ska jag och Tobias lägga upp lite fotbollsträning för mig. Jag tänkte försöka få in lite spänstvningar, men framförallt träning med bollen. Det kommer riktas in på teknik framför styrka och uthållighet, men det kommer ju med på köpet. 3 pass/vecka borde vara vettigt att satsa på.
Dessa punkter hoppas jag ska hjälpa mig att nå till en bra nivå de kommande veckorna.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer