Varning för osmickrande bilder

Efter en tripp till marieholm och lund igår återvände vi idag till Juleboda. Har spenderat en timme eller två i solen med en bok. Det är härligt med semester. Men efter mitt missförstånd med vågen imorse (vi kom inte riktigt överens om min vikt) så satte jag ihop ett litet "vardagsträningsprogram" som jag tänkte att jag ska försöka köra varje dag.

som rubriken avslöjar så vill jag varna för osmickrande bilder. Men detta är den brutala sanningen, så det är väl bara att köra på. Jag gillar iaf min nya bikini.



1. Armhävningar. 10 vanliga traditionella armhärvningar.

2. Cykel. jag lyfter upp ett knä i taget mot hakan och sträcker ut det andra benet. Jag gör 15 stycken med var ben

3. Utfall. Har 2kg hantlar i händerna och gör ett utfall så att det högra knät hamnar strax bakom vänster häl. gör 10 med varje ben.

4. Sneda situps. Höger armbåge möter vänster knä och motsvarande på andra hållet. gör 15 stycken på var sida

5. Diagonala rygglyft. Ligger på mage och lyfter höger arm och vänster fot samtidigt och pressar samtidigt ner vänster hand och höger fot i marken. gör 15 stycken på var sida.

6. 90-grader situps. lyfter fötterna så att låren bilder 90 grader mot bålen lika så i knävecken och gör 30 raka situps.

7. Armhävningar på knä. Stödjer på knäna och gör ytterligare 15 armhävningar.

8. Plankan. håller uppe kroppen på armbågar och tåspetsar i 30 sekunder

9. Raka situps. 30 raka situps med fötterna i marken. (fastnade intepå bild)

Målet med detta är bara att hålla igång och se till att göra något varje dag. Jag hoppas på att se förbättring i form av att jag klarar av att öka siffrorna i hur länge och hur många jag orkar göra.
1 Helena:

skriven

ÄLSKAR ärlighet, självdistans och när man bjuder på sig själv! TACK för underbara bilder! :D

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer