Karibisk kyckling på en söndag

Söndagen till ära fick det bli storhandling. Har handlat all mat jag ska behöva för att klara den kommande veckan. Första måltiden är också intagen under min fokusoperiod nu. Det blev att tillaga 4 portioner av "Chicken Caribbean" Vilket i princip är kyckling, paprika, papaya, annanas och chili kryddat med fajita-krydda. Supergott och mättande (kan vara för att portionerna är så sjukt stora!). Det blev också 3 matlådor, så lunchen imorgon är räddad så att fyspasset efter jobbet imorgon ska klaras av. 
 
Planen var egentligen att ta sig till gymmet här under kvällen, men efter storhandling och matlagning fanns varken tid eller ork. Så det blev att jag körde lite med kettlebellen här hemma och nu har jag mjölksyra i axlarna, så det verkar ju fungera trots allt.
 
Härliga råvaror gör mycket för både magen och ögat
 
Det är lite sorgligt att min lust att laga mat har gått upp i rök senaste året. Anledningen är ju vårt superkassa kök. Men nu tvingar jag mig att laga lite, och det är ju kul egentligen. Dessutom håller vi på att planera köksrenovering och efter det ska det bakas å lagas mat så det står härliga till!
 
 
 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer