Kära ben, nu kör vi

Min vecka har börjat bra med morgongym och fotbollsträning under måndagen. Jag körde mitt första benpass på gymmet sedan knäskadan, och det känns helt fantastiskt. Visst, jag körde ju med väldigt låga vikter, men klarade av både knäböj, marklyft och bensparkar. Även fotbollsträningen har jag börjat trappa upp och till helgen ska jag spela min första träningsmatch, både sedan skadan och sedan jag bytte klubb. 
 
Det som dock är rätt underligt är att jag är mer sugen än någonsin på träning, både på gym och fotboll. Men trots detta har jag väldigt svårt att gå upp på mornarna. Jag tror det kan ha å göra med att vi har sådant kaos hemma nu i sovrummet, och att sängen är så lågt ner att man rullar ur de och ut på golvet. Det är helt enkelt ingen trevlig upplevlese att gå upp. Så jag hoppas att i takt med att våren anländer fullt ut och att vårt sovrum på ovanvåningen blir klart ska det även bli lättare att gå up ppå morgonen. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer