En månad med Aloevera

Nu har det gått en månad med mina morgonshotar av Aloevera. Jag har hunnit med att testa två olika smaker på Aloeveran, den naturella och Berry Nectar. Min första reaktion på smaken av den naturella var att det var ganska beskt och inte smakade något vidare. Men efter en vecka kände man inte längre bismaken, utan istället kändes det fräscht och slank ned lätt. I veckan bytte jag till Berry Nectar. Den är sötad med äpplen och tranbär  och utöver det är det ekologisk Aloevera stabiliserad med citron, rönnbär och majs. Berry Nectar smakar lite som en smoothie och är kanske lite lättare att börja med, men nu när jag hållt på ett tag med de båda olika skulle jag nog fördra den naturella då den ger mig en friskare känsla. 
 

Att börja prata effekter är fortfarande lite tidigt efter bara en månad, men jag tycker mig ändå känna mig lite piggare och framförallt binder jag inte vätska på alls samma sätt som jag brukar. Jag gissar att det kan ha att göra med att vätskebalansen i kroppen förbättras och man har inte samma behov av att lägga på sig vatten. Eldprovet när det gäller att samla vätska kommer inom en vecka, då det är "den tiden i månaden". 
 
Det här inlägget är ett sammarbete med Susualoe

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer