Cykel och sjukgymnastik

Jag sitter här och väntar på att min webdesigner ska bli klar med ändringarna han lovat. Det tar dock lite tid då han har en hel del annat att göra så som att renoera mitt hus (Ja, det är pågen som även är webdesignern). Så jag tänkte att nu får det väl vara dags att göra en liten uppdatering här för att visa att jag fortfarande lever och berätta att både träningssug och bloggvilja finns här.

Jag har fått tid för min operation nu. Den 2 juli får jag ett nytt korsband samtidigt som de städar upp runt meniskerna och tar sig en titt på broskskadan. Fram till dess handlar det om att bli så stark som möjligt så att jag kan återhämta mig snabbt efter reparationen. Så det är för tillfället kontinuerliga besök hos sjukgymnasten. Jag har fått ett pass för benen jag ska köra 2-3 gånger i veckan. Försöker nu även få till lite överkroppsstyrka någon gång i veckan och sedan har jag blivit ordinerad cykling för konditionen och bålträning. Jag jobbar på att få ihop det pusslet. Det känns i alla fall bra just nu och de fyra veckor det är kvar till operationen ska jag kötta på.
 
 Jag har idag varit uppe i halmstad och äntligen köpt en cykel. Jag har snackat om att skaffa cykel sedan våren 2012 och äntligen blev det dags. Jag hittade en skönhet på blocket som jag tänkte skulle bli en bra nybörjarcykel till rimligt pris. i och med knäskadan kände jag att det var ett bra läge att nörda ner mig i något nytt när jag inte kan varken springa eller spela fotboll. Så jag är hoppfull och imorgon är det jag som åker och köper en hjälm och lite andra tillbehör till min nya kompis. 

 
1 Jasmine:

skriven

Vad kul med ny cykel :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer