Nu har det börjat

Sedan slutet av mars har jag gått med ett trasigt korsband. Jag har kämpat mig igenom rehab för att bygga upp knät så mycket jag kunnat för att sedan kunna bryta ner det igen. Den 2 juli åkte jag till Ängelholm för att få mitt nya korsband. Jag tror att operationen tog ungefär en fotbollsmatch (dvs 90 minuter), men allt jag vet är egentligen att jag sövdes vid 10 på förmiddagen och vaknade vid lunch.

Under tiden jag var sövd plockade de ut senor från baksida lår som tvinnades ihop och sattes in i knät som ett nytt korsband. Utöver det tittade de även över mina trasiga menisker och filade lite på dem för att de lösa bitarna inte ska ligga ivägen och ömma. 



Den första tiden efter operationen har spenderats i horisontellt läge
 
De första dagarna hade jag fruktansvärt ont och hela benet har varit svullet och inte förrän under måndagen (3 dagar efter op) började det kännas ganska uthärdligt och jag kunde vara uppe och röra på mig lite mer. Det är fortfarande ganska svullet, men det går åt rätt håll. Skynda långsamt
 
1 Ida Nilsson:

skriven

Fy! Pappa har också gjort det där, liksom många andra fotbollsspelare. Glad att jag inte drog på mig några sådana skador under tiden jag spelade.. Krya på dig!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer