Måndag

Måndag idag. Första dagen på veckan, min 8e dag som sjukskriven, 10e dagen sen operationen och tredje beöket hos sjukgymnasten. Rörelsen i knäleden ökar för var dadg och både blåmären och svullnad börjar så sakteliga ge med sig. 

Jag har varit noga med att göra mina övningar i alla fall två gånger om dagen och försöker att inte överanstränga det genom att belasta det i för långa perioder åt gången. Och majoriteten av dagarna spenderas fortfarande i ryggläge med benet på soffarmstödet.

 
Idag la jag däremot 3 timmar på att ligga och blunda på en massagebänk medans jag för först gången fick en ögonfransförlängning, och jag är supernöjd. Ska bli så skönt att slippa smink hela sommaren! 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer