Den magiska tejpen

Idag startade dagen klockan 8 hos sjukgymnasten. Vi gick igenom övningarna jag fick sist, och körde äldigt mycket rörlighet. Utöver de la vi även till en övning som innebär att sträcka och lyfta benet samtidigt. Det låter kanske simpelt, men det är riktigt svårt så det är bara att öva öva öva. 

Mitt största problem de senaste dagarna har ju varit smärtan i vaden som beror på att det samlats mycket blod. Därav de fina blå och gula märkena på mitt ben. Dock är det tydligen ändå inte så farligt jämfört med många andra, oc tack vare att jag legat ner har blodet samlats på baksidan av vaden och inte på framsidan vilket det gör om man är uppe och går mycket. Och om blodet samlas på framsidan ska det tydligen göra väldigt mycke mer ont. Men innan jag åkte från sjukgymnasten idag fick jag en tejpning som skall hjälpa till att öka flödet och därmed få igång musklerna utan massa överflödogt blod.  

 
Det har nu gått 3 timmar sedan jag fick tejpen och det känns redan så mycket bättre. Vaden är inte lika stel som innan och det spänner inte alls lika mycket. Jag inbillar mig även att blånaden under tejpen redan börjar gå ner. Men vi får väl ge det några dagar och se hur det utvecklas.
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer