Påfyllning

Jag verkligen älskar min morgonträning. Alla dagar går det inte vägen, som i morse när pågen stängde av mitt larm eftersom jag själv inte hörde det. Så jag fick inte tiden att gå ihop. Så dagens pass flyttas till imorgonbitti istället. 

Men i fredags och igår fick jag till mina morgonpass hur bra som helst. Jag går upp tidigt och försöker vara på gymmet redan 05.30. Det innebär att jag har 75 minuter på mig att träna och duscha och göra mig klar för att köra till jobbet. Innan jag sticker hemifrån blandar jag till en shake med aminosyror, packar med en oblandad portion proteinpulver och stoppar mellanmål och lunchlådan i jobbväskan. 

 
Aminosyrorna har jag upptäckt är nyckeln till allt. En celsius eller liknande hade säkert också gett mig en bra känsla, men aminosyrorna kan jag alltid ha hemma och dessutom ger de mig bra proteiner under träningen. Och energi. Jag dricker de direkt innan och under träningen och mycket är säkert placebo, men jag känner mig stark med dem. 
 
Jag beställde hem några olika protionspåsar från fitnessguru för att testa de olika smakerna, och jag bestämde mig efter lite velande för aplle. Beställde det i fredags och igår (måndag) levererades det. JAg passade även på att klicka hem lite bakepro och pankaksmix som testades redan ikväll. Sedan tidigare har jag även mitt proteinpulver (två typer) och bars som kan funka som mellanmål långa dagar. 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer