Mitt 2014 (del 4)

oktober
Resten av fotbollssäsongen var körd med tanke på operationen i september, men det kom ett kval i mitten av oktober, som jag trots allt kunde vara med på. Jag hade flyttat till helsingborg, och kom därmed inte iväg till gymmet i lund, där jag hade medlemsskap året ut. 
 
Jag försökte acceptera att det var ok at tinte träna i någon högre utsträckning och la tid på att sova mycket och renovera mycket. Pausade helt från den här bloggen och skrev ltie då och då i renoveringsbloggen (agnes14)
 
totalt blev det 6 träningspass, men det kändes som total träningsvila. 
 
 
november
Jag hittade en ny fotbollsklubb här uppe i helsingborg som jag började träna med, Hittarps IK. Det gjorde att träningsdosen ökade något och det blev fotboll två gånger i veckan. I övrigt ingen träning alls, utan det var renovering och jobb för hela slanten.
 
Jag hade ett stort projekt på jobbet jag jobbat med hela året, och utöver det även en utbildning där jag var iväg i göteborg några dagar. Bloggpausen fortsatte, men lusten började komma krypande tillbaka. 
 
Jag började fundera på hur jag skulle göra med gym. I slutet av månaden bestämde jag mig för att jag det var dags att börja undersöka gymmöjligheterna i min nya stad. Jag googlade och läste på om massa olika ställen. Jag bestämde mig föratt köra en provmånad i december för att testa lite olika gym och sedan ta det som passade mig bäst. Så sista helgen i november peppade jag som bara den inför det. 
 
Totalt 7 fotbollsträningar under november, och that's it på träningssidan. 
 
 
 
december
Ja nu började det hända saker igen. Jag hittade mitt nya gym, Nordic Wellness på ramlösa i helsingborg. Passar mig perfekt då de har öppet mellan 05 och 23 alla dagar. Dessutom hade de extrapris på medlemsskap för ett år, så det var helt perfekt.
 
Jag började köra igång ett gympass och började få tillbaka träningsviljan ordentligt. Viljan att satsa och att bli stark igen. Även fotbollsglädjen var tillbaka och det blev läge att börja satsa och tänka framåt. 
 
På renoveringsfronten rörde det sig kraftigt framåt och badrummet blev mer och mer klart. Julen dundrade in med allt vad den innebär både vad det gäller mat och familj, men även långledigt. Och för oss blev långledigt=renovering.
Och just det, jag stickade klart en tröja. Och en mössa till pågen. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer