Matlådor till ett helt kompani

Veckan har verkligen varit katastrofal när det kommer till maten. Har inte haft någonting hemma, och inte heller tid att varken laga och eller handla mat. Vi kan väl säga att efter att idag ha ätit en chokladkaka till lunch tröttnade jag. Därför har kvällen lagts på att först storhandla och sedan laga mat. 

Jag handlade först ett helt gäng nya matlådor för att ha något vettigt att lägga all mat i. Sedan var det att ge sig på den enorma inköpslistan jag gjort, uppdelad efter var i affären jag hittar sakerna. 


Jag följde styrkelabets foodprepp för att slippa tänka så mycket själv. Ni hittar den (HÄR). Detta innebär att jag nu har 12 matlådor med ca 500kcal i varje. 4fisk, 4kyckling och 4vegetariska. Måste säga att det
Känns riktigt lyxigt, och enkelt! 
 
 
 Visst, med handling tog stekt verkligen hela kvällen, så en söndag passar nog bättre. Jag troratt jag ska försöka mig på detta oftare för att förbereda veckan bättre än jag gjort senaste tiden. 
 
 
 
 
1 JUNITJEJ:

skriven

Så smart med matlådor! BRA GJORT!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer