Nya kläder och kaos-pass

I morse var jag ritkigt taggad på att gymma efter några vilodagar på grund av min förkylning. Med en ny topp från Better Bodies kännde jag mig riktigt grym och med aminosyrorna i shakern riktigt laddad. Började passet med marklyft med stegrande vikter. var påväg att klämma upp 70 kg, men bestämde mig för att avvakta med det till nästa gång jag kör det passet. 



Strax efter att marklyften var avklarade kände jag dock att det blev ett riktigt skitpass. Utrustningen jag skulle använda var upptagen av en sån där inga-vikter-men.miljoner-reps-tjej och hon blev ju aldrig klar. Så fick lägga om ordningen på mina övningar, för att absolut sist kunna få in mina kickbacks, mörda rumpan helt och helt utesluta delen av passet som egentlgien skulle läggas på lite biceps-triceps. Nä, inget vidare med andra ord. 
 
Jag har nu istället bestämt mig för att få in 3 pass till i veckan, istället för de 2 som först var planerade, för att få revansch på just det här passet. Det behöver också liga sist i veckan för att det ska funka riktigt bra tror jag, då det egentlgien går ut på att man repeterar vissa övningar från tidigare i veckan. Är ju gjort för knas om man börjar med det passet. 
 
Och förkylningen då? Den är riktigt kass. Jag snorar, nyser, slemmar och rosslar. Men jag har inte ont i halsen, ingen feber och är ganska pigg, därmed tycker jag det är OK att jag gymmar. Däremot är jag väl lite tveksam till om det blir fotbollsträning ikväll. Vi får se hur det känns helt enkelt. 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer