Forever Aloe Vera

När jag ska ut och resa eller vet med mig att jag ska spendera mycket tid i solen och riskerar solbränna brukar jag alltid försöka köpa med mig hudkräm med Aloe Vera i, eftersom att Aloe Vera har en fantastiskt återfuktande funktion. Samma sak gäller när jag köper duschtvål och har möjlighet att välja en med Aloe Vera. Förutom att verka återfuktande brukar de ju även lukta fantastiskt gott och fräscht. 
 
Det har ju ett längre tag diskuterats kring Aloe Vera som en mirakelväxt eller bluff, och jag vet faktiskt inte riktigt vart jag står i frågan. Jag har ju bara testat att ha det på kroppen och aldrig i kroppen, men det har ju funkat. Men jag har svårt att hitta någon konkret forskning om det och det är mycket snack om huruvida det innehåller några vitaminer och mineraler eller inte. Men nu har jag fått möjlighet att testa en aloevera-produkt som jag är väldigt nyfiken på. Det rör sig om en aloe Vera gel som man ska dricka morgon och kväll. Det sägs balansera magen och likt en detox hjälpa till att "skölja systemet från slaggprodukter". Det ska ha effekter både på insida och utsida 
 
"Aloe Vera är en subtropisk växt som klarar att lagra mycket vatten. I dessa blad finns en trögflytande gelé som förutom just vatten innehåller en alldeles unik blandning av ämnen. Gelén kan antingen drickas som ett kosttillskott, eller blandas med andra ingredienser till olika hud- och hårvårdsprodukter."
 
Jag ska vara ärlig och säga att jag inte köper allt med hull och hår, men jag är däremot beredd att prova för att se om jag kan märka några effekter. Det jag framförallt hoppas på är faktiskt att den återfuktande effekten ska märkas av och göra att min hud blir lite mindre torr och att de exem jag har i hårbotten ska minska. Planen är att, med start idag, testa gelen i 8 veckor för att ge det en chans att visa några resultat. En shot på 45 ml morgon och kväll, och jag håller er uppdaterade här. 
 
Det här inlägget är ett sammarbete med Susualoe

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer