Måndag

Jag satt uppe lite länge igår, vilket ledde till att jag hade väldigt svårt att gå upp i morse. Tillslut lyckades jag masa mig till hotellets restaurang för att få i mig frukost. De har ett fantastiskt gott mörkt bröd här och dessutom fruktsallad, så det har blivit min standardfrukost när jag är här.



Efter en lång kursdag bestämde jag mig för att ta en promenad för att röra lite på mig och andas lite frisk luft. Det blev en rask promenad i över en timme. Jag gick från ena änden på drottninggatan (tegnerlunden) hela vägen ner till gamla stan där jag gick runt i gränderna ett tag innan jag vände tillbaka. 

Det var supermysigt nere i gamla stan med all julbelysning och människor på alla restauranger. Jag njöt av att gå där och mysa i mitt eget sällskap, men när jag sedan var påväg tillbaka till hotellet kom en känsla krypande över mig. Den här jobbiga känslan av ensamhet och hopplöshet som jag har svårt att hantera. 
 
För att lätta upp den känslan lite gick jag inom H&M och köpte mig en jultröja. Men nä, du gissade rätt. Det hjälpte inte jättemycket... Så nu är jag tillbaka på hotellrummet, trött i benen efter promenaden i kombination med gårdagens träning, och en klump i magen. Jag ska hantera den med lite armhävningar, planka och situps. Sen ska jag sova och hoppas på att morgondagen är gladare.



Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer