Energibeställning

För någon vecka sedan gjorde jag en beställning från fitnessguru. Jag tänkte att jag skulle beställa nytt proteinpulver då mitt mer eller mindre är slut, och nu när fotbollen börjar dra igång igen vill jag inte vara utan det. Brukar ta en shake precis innan match för att inte stå och bli hungrig i andra halvlek. Dessutom tänkte jag passa på att beställa hem lite Bars att ha med mig till jobbet istället för det där chokladbiten till kaffet och frukostbullen på morgonfikat. 
 
Men som vanligt fick jag beslutsångest, det är inte det lättaste att välja bland alla dessa smaker som låter helt fantastiska... Dessutom fanns det ju olika sorters proteinpulver, inte bara smakmässigt, utan hur de är uppbyggda med proteiner och kolhydrater. Men som tur är har de portionspåsar. Så det jag gjorde var helt enkelt att beställa massa olika smaker för att testa mig fram. 
 
 

OneWhey sample

OneWhey Isolate sample

OneWheyBar

Raspberry White chocolate

Rocky Road

Chocolate Crisp (låda)

Kiwi Yoghurt

Peanut Butter

Apple Pie (1st)

Vanilla Wildberry

Mango

 

Pistachio Coconut

Pineapple

 

 

Melon Yoghurt

 



Ovan ser ni vilka smaker jag köpte. Än så länge har jag testat båda Barerna, och dessvärre var äppelpajen inte någon hit, alldlees för mycket kanel för min  smak. I pulverväg har jag enbart testat Kiwi yoghurt och Rocky road. Kiwismaken var riktigt god men mycket vaniljsmaker, men rockyroad var inte någon favorit för min del. Det blir nog en ny shake ikväll mellan spinningen och fotbollens fyspass. Som ni hör har jag en härlig fredag planerad. Men först jobb! 
1 Sandra:

skriven

Ja, deras smaker låter onekligen fantastiska. Kan du inte skriva sen lite vad du tyckte om smakerna och de olika pulvrerna? :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer