25 km på 7 dagar

Tänkte berätta lite kort om den pågående Running streak som jag och pågen håller på med. 
 
Att avsluta en vår där det mest blivit sporadisk träning på gym och en del fotboll, med två veckor mer eller mindre utan träning, god mat och massa öl var väldigt skönt. Dock var detverkligen inte vad min kropp behövde för att hitta sitt bästa jag. Att komma hem och känna sig så uppsvullen att man är osäker på om kläderna passar eller att behöva oroa sig för att ryktena på jobbet ska gå om att man är gravid är inte jätteroligt. Så för att göra den situationen bättre bestämde vi oss för att så fort vi kommit hem skulle påbörja en runningstreak på 14 dagar som skulle nå upp i minst 50 km. 
 
Att göra detta är ju något som kan ses lite konstigt då jag brukar förespråka att "börja lugnt och inte sätta upp vansinniga mål". Men för mig handlar det här om att chocka kroppen för att sedan få till ett rimligt upplägg. Jag måste mentalt komma igång igen, och min kropp behöver fördriva lite vätska. På en vecka med löpning har jag redan nu tappat ca 3 kg, vilket tyder just på att det var vätska som samlats i kroppen. 
 
Idag har det gått 7dagar och efter morgonens något stressade runda har jag skrapat ihop precis halva sträckan, 25 km.
 
 
fredag: 3.5 km
Lördag: 3.5 km
Söndag: 5 km
Måndag: 1 km
Tisdag: 6 km
Onsdag: 4 km
Torsdag: 2 km
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer