Glad Måndag

Mina axlar är nöjd med starten på veckan. Det är en himla tur att jag tvättade håret igårkväll, för efter morgonens gympass med fokus på bröst och axlar var inte nådigt. Jag kom till gymmet över en timme senare än planerat, men det gjorde inte så mycket eftersom jag är ledig hela dagen. Jag ska bara fixa till det sista på min exjobbsrapport och sen sticka i lugn och ro. 
 
Jag hade planer på att springa idag, men efter gårdagens fotbollsmatch har jag en stortånagel som är fylld med blod, vilket innebär att skor är oerhört obekvämt. Därför fick det bli ett pass på gymmet istället där man kan gå i strumpor. 
 
Jag känner att jag är påväg tillbaka. Men det är konstigt hur man kan känna sig spinkig och fet på samma gång. Hjärnspöken. Det är i alla fall gött att i vissa övningar se riktigt snygga muskler på armarna. Fortsätter jag locka fram de så kommer de ju synas ännu tydligare. 
 
 
Jag är väldigt stolt över att ha kommit på hur jag kan höja vikterna i cablen med mindre steg än brickorna: släng på en liten hantel som på bilden ovan. Perfekt när 18 kg är för lite men 23 för mycket. 
 
 
1 Amanda Lundkvist:

skriven

härligt med att träna :D

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer