Planering

Det är söndag och jag har nu inte tränat på en vecka. Det börjar bli riktigt segt kan jag meddela. Men behöver kroppen vila då ska den få vila. Planen var att börja träna som vanligt imorgon igen, men med tanke på hur rosslig jag fortfarande är i luftvägarna får det bli något av en mjukstart. Får gå ut väldigt lugnt i form av promenader och enstaka styrkeövningar enbart med kroppsvikt Tills jag känner mig riktigt kry. 
 
När man inte kan träna som vanligt får man väldigt mycket extra tid att istället tänka på träning. Det jag kommit fram till efter lite grubblande ( Det behövdes faktiskt inte så mycket) är att problemet jag har med min träning är att jag vill göra allt. Jag vill göra satsningar inom alla områden och vill bli bäst på allt, Tyvärr funkar det inte att hålla på så. Jag behöver kasnke inte vara bäst på allt?
 
Just nu är första steget att bli frisk och sedan är det löpningen som skall få det fokus den förtjänar då jag i juni springer malmömilen. Då vill jag känna mig förberedd och självsäker. Jag vill känna mig som en löpare. För att det skall bli så måste jag lägga ner den tiden och avverka många kilometer. Men det ska bli roligt!
 
Detta innebär dock inte att jag helt kommer sluta med min styrketräning. Det är alldeles för roligt och en alldeles för underbar morgonrutin för att ge upp. Nej, jag säger bara att det inte är där jag skall lägga mitt huvudfokus.
 
Jag ska även försöka träna mer medvetet och förr att lyckas med det det sall jag försöka att planera min träningsvecka, i alla fall litegran, i förväg. 
 
Har myst i solen idag. Läst fitness lifestyle och planerat min träningsvecka. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer