En sån morgon

Igårkväll sprack min tidsplan ganska rejält. Tanken var att jag skulle skjutsa Pågen till träninge, åka vidare till min träning och sedan hämta honom på vägen hem för att kl 21 gå och lägga mig och titta på Bigest Looser i sängen. Det började bra, men sket sig också ganska snabbt. Pågens träning var flyttad och skulle helt plötsligt vara efter min träning. Detta innebar att vi var inte hemma förrän strax efter 22 och då skulle hundarna rastas och fotbollsspelarna duschas. Det slutade med att 22.30 kom vi i säng och startade Bigest Looser på TV4 play. Strax efter 23 hade jag slocknat.
 
Imorse var tanken att jag skulle gå upp 05:30 för att packa träningsväskor och sådär, kom inte ur sängen förrän en halvtimme senare än planerat. Fick vara lite effektivare än vanligt. Bytte om, packade väskan och förberedde aminosyror innan jag slängde väskan över axeln och sprang ut i bilen. Halvvägs till gymmet insåg jag att jag glömt aminosyrorna hemma. Tusan också. Men ville hinna fram i tid till öppning så offrade dem för en celsius idag. 
 
Svängde in på parkeringen till gymmet 06.30, precis vid öppning för en gångs skull. Slängde på parkeringspengar till 07.13, 10 inuter kortare än jag planerat att vara där, men det är väl inte så kinkigt tänkte jag. In på gymmet, byta  skor, låsa in sakerna och köpa en celsius, sen körde jag på. Fick till ett bra pass idag tillägnat biceps och bål. 
 
Dagens pass på ett ungefär 
 
Efter passet passade jag på att få in 3 minuter planka för att komma igång med Annies Plankutmaning. Planka är något jag är fruktansvärt svag i, men det ska det bli ändring på. 
 
Idag var det även shortsdags, för att visa upp mina ben som börjar få tillbaka fotbollsutseendet efter bara 2 fotbollsträningar. 
 
Nytt linne och fotbollsknä
 
Väl klar med träningen skynda jag mig till duscharna lite för sent. Kom ut till bilen 07.29 och drog upp telefonen samtidigt som jag såg den gula lappen på vindrutan....
 
tur träningspasset var bra i alla fall. 
1 Jenny:

skriven

Åh vilken bra blogg! Kul att jag hittat hit via Anna Orka Mera. Jag var också uppe tidigt... blytungt löppass i dag!

Svar: Tack, vad roligt att höra! :)Men visst är det skönt att ha träningen avklarad och lägga grunden till en bra dag så tidigt :) Det ger ju (oftast) mer energi än det tar :)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer