Stark

Träningen imorse jämfört med igårkväll var som natt och dag (eller som morgon och kväll?!). Helt underbart att fp ha de fria vikterna helt för sig själv. 
 
Cyklade till gymmet genom 5 cm nyfallen snö och var framme 06.35. Värmde upp lite med en pinne och skuttade in i benböjarburen ( Jag har döpt den till det, vet inte vad den heter egentligen). Slängde upp 52.5 kg, lätt som en plätt. Eller ja, det var ju rätt så tungt om jag ska vara ärlig. 3x5 repetitioner och sedan vidare till bänkpressen, där 32.5 kg pressades upp. Även där 3x5 rep. Avslutningsvis 22.5 kg i axelpressen och äntligen känner jag att det till nästa gång kan vara läge att höja. 
 
Här hade jag kunnat sluta då detta var vad som ingick i starting strength programmet, men jag kände mig inte klar. Så det blev några omgångar liggande bicepscurl i cable-maskinen och några hantelflyes. Avslutade med lite träning för magen vilket var ett uppvaknande. Oj vad jag slarvat med bålstyrkan senaste månaderna. Bättring!
 
Har jag sagt att jag älskar turkost? 
 
Ett bra morgonpass och jag känner mig riktigt stark. 
1 JHH:

skriven

Vilken galet snygg färg!!!
Var hittar man detta? :)

Svar: Ullared för 1½ år sedan ;) verkligen mitt favorit linne. Ångrar att jag inte köpte i fler färger.
Josefin Sjöberg

2 JHH:

skriven

sv. Åh, det är det inte så stor chans att de finns kvar :( tråkigt! Det är verkligen supersnyggt!

Svar: Tack :) Man kanske borde åka upp snart igen för att se om de har ngt liknande....
Josefin Sjöberg

3 aliengirl- art is my life:

skriven

Färgen turkos är så snyggt! :D
Att sporta & hålla igång kroppen är det något jag gillar och håller på med varje dag. :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer