Hallå botten

Sitter utanför Systembolaget i Dalby och väntar på att han som har nyckeln ska komma och öppna. Han verkar dock bli sen, så jag passar på att njuta av morgonsolen. Samtidigt funderar jag.

Jag har fått tillbaka träningslusten och viljan, men foten gör ont, spär något begränsad. Saknar min löpning. Jag har just nu de där jobbiga röda dagarna som vi tjejer känner till för väl och binder därmed väldigt mkt vätska och känner mig svullen. Dessutom har det inte riktigt funkat med min periodiska fasta senaste veckorna och det är för att jag älskar vin helt enkelt.

Vi kan alltså konstatera att det var en dum idé att ställa sig på vågen i morse. Man känner sig redan som en val och ser till att få en bekräftelse på att jag är tyngre än vanligt. Självkänsla, hejdå.

Idag flyttar jag ut till föräldrarna i sommarstugan. Jag har därmed bestämt mig för att gå ifrån periodisk fasta och äta "som vanligt" i den bemärkelse att det inte finns några ätfönster eller fasteperioder. Och vågen stannar hemma.

1 Sara G:

skriven

Mer vatten, lite mindre kolyhydrater än vanligt å en långpromenad så ska du nog lyckas driva bort det där jobbiga extra vattnet! Hata menspluffsighet ; (

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer