Allt som krävs är en Sandstrand och en Plan

Även den här dagen har spenderats vid strandkanten i solstolen med en bok. Under eftermiddagen tog jag dock tag i saker och ting och planerade ett träningspass. Med inspiration från Pierres kommentar till gårdagens klagoinlägg sattejag ihop ett intervall/styrkepass på sandstranden. Kort effektivt och skitjobbigt.
 
Efter träningspasset kände jag mig stark, snygg och grym igen. Tänk vad lite det krävs egentligen. Nu ska jag fortsätta att planera min träning semestern ut, för oj vad mycket bättre jag mår. De kommande veckorna ska det bli lite träning ofta.
 
Strandhäng och en löpbar strand
 
Och passet då? Allt genomfördes nere på sandstranden på de torra partierna, dvs det suger ordentligt i lår och rumpa. Såhär la jag upp det:
 
200 m löpning
30 jumping jacks
200 m löpning
50 m utfallsgång
150 m löpning
20 armhävningar
100 m löpning
30 s planka
100 m löpning
30 s planka
200 m löpning
 
Detta avslutades sedan med drygt 500 m testlöpning barfota på asfalt. Och nu sitter jag nyduschad och känner mig ganska väldigt fräsch. 
1 Pierre:

skriven

Big Smile! Only a Huge Big Smile! =D

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer