Dags att vända skeppet

Det blev en sväng till gymmet igår. Ett pass med fokus på bröst och biceps, vilket satt fint i musklerna när jag vaknade i morse. Min första tanke när jag slog upp ögonen och sträckte på mig var att jag måste sovit konstigt eller skadat mig i sömnen. Sen insåg jag att det var träningsvärk jag kände i bröstmusklerna. Vilat från gymmet för länge eller om man inte känner igen den underbara känslan av träningsvärk. 
 
 
Något jag märkt de senaste dagarna är att mina hjärnspöken börjar smyga sig på igen. Det är en riktigt hemsk känsla när man går från att vara sjukt nöjd med sig själv till att bli så fruktansvärt självkritisk. Det känns som att alla kläder gått från att vara för stora till att vara för små och som att alla mina muskler tynat bort. Tänk vad en kommentar vid fel tillfälle kan göra.
 

Jag vet ju att om jag bara hittar balansen i kost och träning igen så kommer även spökena försvinna. Men just nu känns det som att jag kämpar i motvind. Gymbesöet igår var ett steg i rätt riktning men det motverkades av att jag slarvade med lunchen. Jag måste få rätt på detta nu!
1 Sara Gustafzelius:

skriven

Jag upplever det som om man inte gymmar på ett tag typ 2-3 veckor så kommer de musklerna man har bli "slappa" och då känns dem mjuka och som fett istället för att vara hårda och spänstiga som när man har tränat! Så jag är helt säker på att du kommer vara i samma FINA form när du hunnit köra igenom kroppen denna veckan som du var innan ; )

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer