Blött

Idag gjorde jag det. Jag sket i vädret, jag sket i att jag var trött och bara såg till att ge mig ut innan frukost. Det blev löpning i snöblandat regn (från sidan såklart) på packad blötsnö med ett lager vatten ovanpå. Inte optimala förhållanden, men det funkade. Man får sänka tempot ganska rejält och måste vara medveten om var man sätter varje enskilt steg för att man inte ska dratta på rumpan. Så mina knappa 4 km idag sög ut rejält med energi ur benen. Småmusklerna jobbar som bara den när man springer på taskigt underlag helt enkelt.
 
Att sedan allt blir plaskvått, att jag inte hittar mina hörlurar och att det är vattenpölar i skorna gör det bara ännu skönare att komma hem och äta frukost. 
 
Blöta kläder på hallgolvet
 
Ska jag vara helt ärlig kan jag ju erkänna att om det inte var för att jag skulle hämta min cykel kanske jag inte alls hade lyckats ta mig ut... Men ut kom jag oavsett anledningen
1 Pierre:

skriven

Göttans! Jag vilar mina ben än men snart ska jag också förhoppningsvis komma ut och springa lite. Får haka på dig någon gång =) Genom snö och slask eller vad kan tänkas vara framöver

Svar: haha, låter bra. jag kan behöva ngn som drar mig lite snabbare fram. Men det får nog bli lite mindre halt först :P
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer