Den perfekta (?) dagen

Imorse skuttade jag upp ur sängen när klockan ringde och kände mig riktigt peppad på en ny dag. En dag fylld med plugg och träning. Jag slängde lätt och ledigt ihop en näringsrik frukost och skuttade sedan till gymmet fylld av energi. 
 
Eller hur var det egentligen? Jag sov igenom både min och pågens alarm, vägrade gå upp och låg och myste med vovven i sängentill klockan halv tio. Då gick jag upp och satte mig i soffan och satt där tills pågen kom hem strax efter tio med kanelbullar. Så två kanelbullar storlek jättestora, blev min frukost tillsammans med en kopp kaffe. Gymmet lyckades jag inte ta mig till förrän vid halv tre. 
 
Vart vill jag komma med detta? Jo: jag är inte perfekt. Alla är vi bara människor och man gör inte alltid bra val, men det går alltid att göra dagen bättre. Så även om jag sov längre än planerat och åt en (väldigt god men) dålig frukost behöver inte hela dagen vara förstörd. Jag såg till att få i mig en bra lunch, även om jag inte var hungrig, bestående av grillad kyckling, sallad och mozarella. Väl på väg till gymmet kände jag hur energinivån höjdes och sedan lyckades jag få ur mig ett grymt styrkepass som tog helt underbart i biceps och axlar. Jag avslutade med envända på crosstrainern och en välförtjänad stund i solariet
 
Nu sitter jag och filosoferar i soffan och funderar på om jag ska anmäla mig till actic training day eller inte...
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer