Mitt svarta guld

Nu sitter jag här ännu en förmiddag med min underbara termosmugg fylld med kaffe. Varmt affe med en skvätt mjölk, olästa blogginlägg och en ledig förmiddag. Finns det något bättre?

Jag konsumerar alldeles för mycket kaffe det vet jag, men den enda effekt jag märkt av det är att jag blir uttorkad, och det är ju ganska lätt att åtgärda bara genom att dricka mer vatten. "Jag kan sluta om jag vill" är väl typiskt det man säger när man är beroende, men jag vet att jag kan det. Dock vill jag inte sluta dricka kaffe....

Men jag försöker att inte dricka kaffe det första jag gör på dagen. Jag brukar inte dricka kaffe till frukosten, utan tar min kopp efter frukost. Jag tror inte det är bra för kroppen om det första den får i sig är kaffe, då kommer jag bli beroende på riktigt.

Hur resonerar ni kring kaffe?ser ni det som något skadligt? Något nyttigt? Något livsnödvändigt?


Min supertäta termosmugg
1 Pierre:

skriven

Försöker att inte dricka alltför mycket kaffe då det, som du säger, torkar ut. Dock brukar det minimeras under sommaren och under vissa perioder stoppas helt. Min anledning är att jag under lopp försöker ta energi scheisse som jag köper (japp, det går att sätta ett pris på placeboeffekt) och dessa innehåller ibland koffein för att få en uppiggande kick. Det är så små mängder att om man dricker kaffe regelbundet så märks det inte så därför brukar jag ha små stop under sommaren inför större lopp.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer