Att hitta sin energikälla

När kroppen känns fylld av energi är det också lättare att känna glädje och livslust. Men hur får man den här energin?
Ni vet när man har hållt sig till rätt kost ett tag och man får i sig bra näring och ordentligt med energi. Och när man i kombination med detta rör på sig och börjar se resultat. Då känner i alla fall jag mig oerhört stark och positiv. jag känner att jag är oövervinnerlig och jag har det bästa självförtroendet i världen. En dag då solen skiner njuter jag i fulla drag och ser hur underbar världen och mitt liv är.

Men precis lika lätt kan det gå åt andra hållet. Något litet går fel och plötsligt glömmer jag bort hur stark och bra jag är och istället känner jag mig liten, värdelös och totalt utmattad. Och det kan svänga snabbt.

Hur ska man då göra för att ta sig ur svackan och komma upp, om inte på en topp, så åtminstone till medel igen? Prolemet för mig är att när jag befinner mig i den negativa tankegången så blir allt bara en dålig spiral nedåt. Jag tycker för synd om mig själv för att orka göra någonting över huvudtaget, när det r just det jag egentligen behöver för att vända känslan. Jag behöver hålla mig sysselsatt och göra saker.

Men det är detta som är så bra på våren. Man kan alltid bestämma sig för att gå ut, pill alite i trädgården, få lite frisk luft, och plötsligt är man på bättre tankar igen. Vad jag egentligen vill säga är väl att jag har blivit en riktig trägårdsnörd och jag älskar det! Det ger mig glädje och energi!


Myntha i korg och Dahlia i plåtkruka


Smultron planterade i "balja" hoppas på att de växer till sig ordentligt så jag kan ha smultron i morgonfilen varje dag hela sommaren


Fågelbur med ljuslykta som hänger i mitt äppelträd och ger en mysig ljuspunkt när det börjar skymma

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer