Alkohol och formfranska?

Nu ger jag mig iväg på en utmaning över helgen. Jag har nog inte nämnt det tidigare, men jag ska vara med i Jesperspexet den här våren. Det är ett av Lunds många studentspex och min roll där kommer vara bar-ansvarig. Jag ska alltså förse alla spexare med alkohol och dryck.

Den här helgen är det skifte för nya och gamla chefsposter och jag ska bort till en stuga på hemlig ort fram till söndag. Det brukar vara en ordentlig fest på liknande tillställningar. Hela helgen är en fest. Det är fruktansvärt roligt, men just nu är jag inte så sugen på en 48 timmarsfylla.

Samtidigt som hälsa är väldigt viktigt är det också väldigt viktigt att hitta en balans. Man kan inte låta hälsan gå före livet heller, inte sant? Så min plan för den här helgen är att ha riktigt roligt, utan alkohol idag och imorgon ska jag göra min yoga trots att jag är borta. Är det fint väder och fin miljö är även målet att jag ska sticka ut och springa om känslan faller på.

Näste problem som kan infinna sig är maten. Det är itne så farligt tycker jag att jag inte lagat maten själv. Det jag är mest orolig för är min älskade frukost och mellanmålen, är rädd att jag ska gå och bli hungrig och att det inte finns något annat än chips och formfranska att stoppa i mig. Så jag har även packat med mig lite smått och gott i matväg.



I matväg har jag tagit med mig min shaker och två portioner proteinpulver, utifall att hungern kulle slå till för mycket. Som frukosttillägg har jag med mig lita mandlar, frön och gojibär  en burk, en burk kesella och lite dinkelflingor med kanelsmak. Tanken är att blanda ut fil och cornflakes som brukar finnas på plats.

Till höger ser ni min väska som är packad med löparskorna och annan utrustning för att få en fin runda i skogen. Jag hoppas på fin natur och solsken.

Den här helgen kommer definitivt bli en utmaning, och jag är väl förberedd! Nu kör vi! Och framförallt: jag ska ha så sjuuukt roligt!

Kom ihåg: Hälsa är en viktig del av livet, men glöm inte att leva!
1 EmelieMaria - träning&annat:

skriven

Hoppas du får en fin helg! :D Klart man måste leva :)

2 Hanna&Madde:

skriven

Hejsan! Fin blogg =)



Vill du ha chansen att bli veckans blogg? Gå då in här: http://canonvsnikon.webblogg.se/2012/january/vinnaren-av-veckans-blogg-111.html#comment och följ bara instruktionerna! För övrigt får vi önska dig en trevlig helg =)

3 Veronica:

skriven

Älskar din bligg riktigt riktigt mycket!! :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer