Idioter på gymmet...

Det har varit sjukt mycket folk på jobbet idag. Mellan 11 och 13 var det mer eller mindre omöjligt att röra sig i butiken då det var helt fullsmockat. 
 
När jag var på väg att sticka hem och berättade att jag skulle till gymmet för att träna axlar sa min kollega att "jag borde träna mer, men när man obbar så hinner man inte". Skitsnack sa jag till honom. Jag har jobbat lika mycket som honom de senaste dagarna och jag har minsann kört både ett och två pass. Allt handlar om, som jag sagt tidigare, prioriteringar. 
 
Imorse blev det magträning och efter jobbet ett pass för axlar och triceps som riktigt sög musten ur armarna. Tyvärrär lördgar och söndagar tydligen idioternas dagar på gymmet. Jag har märkt att strax innan stägning under helgerna driver killgängen runt där. sliter lite i några maskiner, kastar runt lite hantlar och ställer till med en jävla oreda. Dessutom klarar de inte av det här med normal samtalston. Idag började jag fundera på om man inte kunde införa en lägsta IQ-nivå för att tillåtas träna utan munkavle. Idioter som går runt i hela gymmet och snackar om att "han är så snygg att han inte behöver träna" borde inte få sätta sin fot där inne. Han som snackar om tjejer som om de vore kött; "jag ska banka på henne och sen där därifrån" borde som sagt inte få öppna käften. Men idioterna får mig att ta i ännu mer i övningarna. Men visst, det är ju irriterande när de står bakom en och blänger på ens röv.
 
Men nu har jag i alla fall fått avreagera mig, och det är bara 4 pass kvar på detta året. 
 
Kändes sådär att komma med två fulla systemetkassar till gymmet och låsa in i skåpet... *klirr klirr*
1 Maria - Helt (h)ärligt!:

skriven

Två pass kvar bara?! Shit, du är grym!!! :-D Där ett tag kändes det lite övermäktigt många pass och för få dagar, men allt går om man vill minsann!

Svar: näe, 4 pass. men det går det med. har blivit en vana att dubbla pass nu, men ska se till att vila upp mig och satsa på bättre kvalitet i januari istället ;)
Josefin Sjöberg

2 Maria - Helt (h)ärligt!:

skriven

Haha ops, jag läste såklart 4 pass men så tänkte jag väl något i stil med "2 dagar kvar, så det blir 2 pass per dag"... Eller nåt... Dunno ;-) Lycka till!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer