Äntligen en 80-talist

Jag gjorde det. Efter jobbet gjorde jag mitt 80e träningspass på 92 dagar i form av en löprunda på 4.75 km.
 
Jag hade velat avsluta storstilat. Med ett nytt personbästa eller med ett riktigt hårt eller långt pass. Det blev inte riktigt så. Efter en knapp km ringde telefonen. Det var mamma. Följande konversation utspelades:

Jag: Hej, Jag är ute och springer.
Mamma: Hej! Vad gör du?
Jag: Jag är ute och springer!
Mamma: Vad säger du? Jag hör inte!
Jag: JAG - ÄR - UTE - OCH - SPRINGER!!!
Mamma: Va?! Jag hör inget! Jag ringer upp igen!
Jag: Nej! JAg är ute och springer!
Mamma: Vad säger du? Jag ringer igen.
Jag: NEEEEJ!!!!
*klick* 
 
Fokus tappades lite där... Och sedan gick mina skosnören upp... 3 gånger... Och mina hörlurar blev jättekonstiga och började lite då och då spela JÄTTEhögt... Och så gick skosnörena upp en gång till. 
 
Men vad fan gör det? Jag har gjort mina 80 pass! Jag klarade av utmaningen!  I made it!

Inte ens blderna blev bra, men som sagt: vad gör det?
 
1 Lisa:

skriven

Det var i alla fall inte mitt fel att skolsköterskan fick upp och att hörlurarna krånglade. Men det är ju bra att ha nåt att skylla på :-) Grattis till att du lyckades klara din målsättning. Kram och Gott Nytt År!

2 Anonym:

skriven

härligt att du klara det! :)
Grattis:)

Svar: Tack! :)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer