Med bananpannkakor i magen

Just nu sitter jag tidigt på bussen mot jobb. Det har blivit många arbetspass denna vecka jag inte räknat med. Idag skulle jag egentligen enbart jobba från lunch till stängning. Därför diskuterade jag och pågen en pannkaksbrunch idag då vi inte hunnit träffas så mycket i veckan.

Men igår eftermiddag kom chefen och frågade om jag kunde börja jobba kl 8, och jag har ju inte jättegott om pengar, så det är klart man ställer upp. Men det gick ju ut över vår pannkakasbrunch.

Men en sådan tur jag har att jag har världens bästa pojkvän och sambo. När jag vaknade strax efter halv sju så bar han i full gång att mosa bananer att blanda ihop med ägg och proteinpulver med en skvätt mjölk. Sedan vispade han grädde med en klick kvarg i och allt jag behövde göra var att tina upp lite mango, sen blev det pannkaksfrukost. Snacka om att jag är mätt, belåten och lycklig nu.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer