Så frustrerande!

Under fotbollsträningen i Måndags fick jag en lätt sträckning i låret under "uppvärmningen". Det var bara en liten känning så jag fullföljde träningen. Hoppade över vissa moment och joggade lugnt istället för att mjuka upp musklerna. Det kändes väl ok. Att cykla hem 7 km varav majoriteten var i uppförsbacke var dock ganska knepigt.

På träningen igår började det bra och sen helt plötsligt smällde det till igen. Den här gången lite värre än kvällen innan. Jag stod över betydligt större delar av träningen än dagen innan men när det skulle bli inläggsövning kunde jag inte låta bli att vara med. Så jag hoppade in i målet och i början gick det väl bra, men vid en retur så blev det för mycket. Jag tog i mer än jag borde och det small till ordentligt. Vägen hem blev ännu värre.

Det känns så hemskt när man inte kan vara med fullt ut. Speciellt för en sådan liten "skitsak", men man blir ju fullständigt handikappad. Det enda som är värre är att behöva avstå på grund av skavsår.

Nästa fotbollsträning är imorgon och tankara går hur jag ska göra. Jag stack ut och sprang nu innan lunch för att testa hur det kändes. Tog det i ett plågande långsamt tempo. Andningen var knappt påverkad trotts att jag sprang i 32 minuter. Jag antar att fotbollsträningen imorgon kommer bli 90 minuter lugn löpning. Jag ska testa och se hur det känns, men inte överanstränga det.
1 elin:

skriven

Jag vet hur det suger att stå över träningar.. men jag har även lärt mig hur viktigt det är att vila med en skada. Det smällde till i mitt lår men jag fortsatte, sen smällde det ordentligt och jag missade de roligaste matcherna under säsongen. Så tänk till en extra gång när du tänker träna, var rädd om dig!! :)

2 Helena:

skriven

Åh...hoppas att det går över! Ha ont är ju ungefär det tråkigaste som finns när man vill träna..! Håller verkligen tummarna!

Angående din fråga hos mig så är det en Garmin Forerunner 405 jag har. En helt fantastisk klocka med GPS och fler funktioner än jag ens behöver...jag använder den mest för att mäta avstånd och hastighet, men det finns intervallfunktioner och en massa annat som jag inte ens har orkat sätta mig in i. Kostar runt 2500:-, väl investerade pengar om man springer mycket! Läs om den här: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=11039#owners

Lycka till och kul att du tittade in hos mig! :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer