En oväntad ledighet

Som sagt så började skolan för min del igår. Jag läser civilingenjörsprogrammet i maskinteknik på LTH. Jag påbörjar nu mitt 4e år på utbildningen, efter ett års uppehåll, vilket innebär att jag får börja med min inriktning och välja kurserna delvis själv. Jag läser inriktningen produktion och har valt kurserna produktionsteknik och material- och metodval. Många av er tycker säkert det låter dötrist, men jag är sjukt peppad inför detta.

Nu har ni fått en snabb sammanfattning på hur det ser ut skolmässigt. Min första kurs, produktionsteknik började då igår och det var en trevlig introduktionsföreläsning. Den andra kursen skulle börja idag, men när jag kollade min gamla mailinkorg dit skolmailen fortfarande trillar in, såg jag att dagens föreläsning var inställd och första tillfället är istället på torsdag. Detta innebär att jag är helt ledig idag. Det känns väldigt konstigt at tha börjat plugga men inte kunna göra något.

Så i brist på skolaktiviteter så har jag under förmiddagen städat vardagsrummet. Jag bestämde mig för att inte märka bilden med före och efter, utan hoppas att ni ser den skillnaden själva.



Jag fick ett önskemål för någon vecka sedan om att visa mer av mitt hem och lite detaljer och så, så jag ska försöka få in lite mer sådant i bloggen. Har tagit lite detaljbilder som kommer upp senare idag om vi har tur, annars senare i veckan. Så stay tuned.
1 Åse:

skriven

Tom Yoichi ligger snyggt och prydligt på "efter" bilden. Haha!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer