The botten is nådd

Sitter på jobbet nu igen. Slutar om lite drygt en timme skulle jag tro. Ska hem och övningsköra med pappa, sen är det plugg och familjehäng hos föräldrarna som gäller. hoppas hoppas hoppas systrarna är hemma. Ska bli så skönt.

Jag är så stolt över mig själv för att jag lyckats göra av med noll kronor denna veckan. Hittills iaf. Detta innebär att jag kan ha en helgbudget på 100 kronor! Mamma ringde mig igår och frågade om jag ville ha deras pantburkar i källaren. Det var tydligen Linneas (min 12-åriga syster) idé. Väldigt snällt och generöst då det nog är en hel del pengar där trotts allt, men man känner sig väldigt desperat. Men jag ska inte vara stolt och dum, utan jag ska ta de där burkarna och gå bort till konsum och panta dem!

Jag gör det mesta för pengar för tillfället. Har jobbat ca 45 timmar denna veckan, vilket känns bra! men börjar få panik över att jag kanske inte kommer ha så mycket jobb i december. Någon som har jobb åt mig?
1 Elisabeth:

skriven

Det är burkarna som dricks på jobbet som ingen vill panta. Därför blir det en extrainkomst för någon ungdom som behöver pengar. Vi har inte så mycket burkar hemma!

2 beccs:

skriven

jag kan bjuda dig på lunch i kommande veckan! :) det hade varit ett sant nöje.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer