resumé av Växjö

Nu är jag hemma. Kom hem igår vid halv ett och somnade mer eller mindre direkt. sitter nu här med världens träningsvärk och dricker te. Får nog följa Johns råd och ta ett varmt bad senare för att mjuka upp kroppen lite...

Så hur gick det i växjö?

Jodå. Det gick bra och det var jävligt roligt! Vi åkte upp i fredags eftermiddag och slappade hela kvällen på hotellet. Somnade tidigt för att orka komma upp till hotellfrukosten (finns det något bättre?) i tid.

Vi hade två lag med i turneringen men mitt lag spelade första matchen 8.30, sedan rullade det på hela dagen.

Växjö FF - Lunds BK 1-0
Lunds BK - Teckomatorp SK 1-1
Lunds BK - Lessebo 1-0
Bors SK - Lunds BK 0-1

Så såg vårt gruppspel ut och det ledde till gruppseger. Måste bara få berätta att i andra matchen gjorde jag mål. Som målvakt. La ett långskott som skarvades av deras försvarare ini mål. Lycka!

Tyvärr åkte vi ut i kvartsfinalen mot BK Olympik från malmö. De gjorde mål i slutet av förlängningen och så var det över...

Men vårt andra lag vann hela skiten, och spöade dessutom BK Olympic med 4-0 i semin.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer