Kravaller i Lund

Idag har varit en händelserik dag. Ja ojojoj.

Planerna ändrades lite under dagen och jag hängde med Viktor ner till stan strax innan tre. innan jag vet ordet av så befinner vi oss väldigt nära(eller mitt inne i) motdemonstrationen som "skakat" Lund denna dag. Det var en upplevelse om man säger så. Spännande, hemskt, ja alltpå en gång. Jag förstår inte varför det finns så mycket hat. Vad blir egentlgien bättre av det??


Bild: sydsvenskan

Det jag faktiskt gillade med den här demonstrationen var att det var vanligt folk som var med. Människor i alla åldrar och från alla kulturer som kommer samman och säger att det är inte rätt. Men självklart finns det alltid de som förstör. Det hade inte behövt spåra ut. räcker det inte med att stå ivägen? Det lyckades ju bra till att börja med... varför ta till våld i onödan? Nä, jag vet inte...

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer