Potatishelg

I helgen har det inte blivit så mycket träning, varken löpning, fotboll eller gym. Men med det sagt betyder inte det at tja ginte jobbat med kroppen. Vi var nämligen i skivarp på Pantoffelmarknad (Potatismarknad för er som inte förstår skånska) och hjälpte till med potatisförsäljning. 
 
Så hela lördagen stod vi och sålde potatis, konkade backar med potatis och skyfflade ner potatisar i påsar till kunderna. 16 olika sorters potatis och hundratals kunder ledde till att vi i slutet av dagen sålt i runda slängar 700 kg potatis, och det är rätt mycket potatis kan jag berätta. 

 
Att kroppen var helt mörbultad på söndagen var kanske inte så konstigt då, men sen om det var potatisförsäljningen eller 30-års festen vi var på på kvällen som var anledningen, det kan vi låta vara osagt. 
 
Nu är det ny vecka och det är dags att steppa upp ännu lite till. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer