Mit 2014 (del 2)

vi fortsätter där vi slutade i förra inlägget helt enkelt.
 
april
Det började här gå väldigt mycket bättre för mig, på de flesta plan. Jag bloggade visserligen lite mindre, men jag hade minst sagt fullt upp. 
 
Jag jobbade vidare på systembolaget på lördagarna, och på mitt vanliga jobb som produkotionsingenjör blev jag erbjuden en fast tjänst. Fotbollssäsongen drog igång med matcher, och träningar i högt tempo. Jag och pågen kom fram till att det var en himla dum ide det där med att vara ifrån varandra. Jag skrev min sista tenta. Jag och pågen bokasde resa till Grekland och jag spenderade mycket kvalitetstid med min älskade Yoshi. 
 
Träningsmässigt var det lite upp och ner. Viljan fanns där, men kroppen började trilskas. En sträckning av ljumsken gjorde att jag tvingades till vila mer än jag önskat. Totalt blev det 12 pass, framförallt bestående av gym och fotboll. 
 
 
maj
Det största var nog egentligen att min påg äntligen flyttade hem igen och vi kunde åter kalla oss sambos. Pågen fick jobb och jag fick besked om att jag klarat sista tentan och därmed hade alla poäng för att ansöka om min civilingenjörsexamen. Vi gick och tittade på ett hus i helsingborg, och vi köpte det efter ganska mycket grubblande. Vi räknade ner dagarna till att vi skulle åka till grekland och vi fortsatte laga mat från Linas matkasse.
 
Träningsmässigt hade ljumsken läkt hyfsat och fotbollen tog stort fokus. Jag blev utsedd till matchens spelare efter vår första vinst i division2. Jag spelade fotboll, gymmade, spinnade och sprang ihop 19 träningspass
 
 
juni
Juni månad bestod framförallt av jobb och fotboll första halvan, sedan var det semester. 2 veckor i grekland gjorde gott för själ och kärlek, mindre gott för den fysiska formen, men det var det värt. Vi fick lägenheten fotograferad inför sommarens försäljning och min syster gick på bal och tog studenten. 
 
jag fick ihop 11 träningspass under månaden och de flesta av dem var under de två första veckorna. 
 
 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer