Vinterbad på Pålsjöbaden

På väg över bryggan till Pålsjöbaden upprepade jag flera gånger hur det inte fanns en chans att jag skulle gå ner i det där vattnet. Jag skulle minsann bara basta. Jo tjena...
 
Men med tjejer från fotbollslaget, inklusive två små yrväder blev det både bastu och bad för mig. Jag som i vanliga fall inte ens tycker det är särskilt skönt med bastu njöt med hela kroppen. Hemligheten för att jag ska gilla bastu ligger tydligen i att det skall vara torrt. Håller man nere luftfuktigheten är det ju helt fantastiskt med Bastu.

Och så var det det här med badet. När de första skulle bada tänkte jag att jag får ju i alla fall följa med ut och titta, så det gjorde jag. Det var fruktansvärt kallt ute så min övertygelse om att jag absolut inte skulle bada blev bara starkare. Men vid andra doppet hände något. Jag tänkte att fötterna kan jag ju doppa i alla fall, bara för att veta hur vattnet kändes. Men när jag väl hade börjat gå ner fö trappan mot havet kunde jag ju lika gärna fortsätta och vips var hela jag doppad. Och av bara farten blev det ett dopp till lite senare.
 
Det här folk säger om att man blir pigg och smått euforisk av kallbad och bastu, det stämmer verkligen! Det var en riktigt uppfriskande känsla och jag kommer definitivt göra det igen. Kanske till och med ganska snart. 


Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer