Sluta vänta, bara gör det

Senaste tiden har ju verkligen satt press på mig med att lyckas "göra hälsa till vardag". Jag har misslyckats totalt. Det blir större projekt på jobbet, mer ansvar och också mer press. Mina rutiner har kastats runt totalt och jag slarvar med mat och träning som aldrig förr. Jag har varit på resande fot ganska mycket sista tiden då jag går en utbildning i stockholm, och det bidrar inte direkt till att varken hålla formen eller rutiner. 

Den pågående trippen påbörjades i onsdags eftermiddag då jag flög upp till Stockholm med en kollega för en endagsutbildning på torsdagen. På onsdagkvällen blev det några öl och en god ryggbiff. Torsdagen var det som sagt kursdag och då är det mat och fika konstant. Och Kaffe. På kvällen tog jag tåget till Eskilstuna för att spendera helgen hos min mormor och morfar. Helgen kan nog sammanfattas med följande ord: mat, kaffe, shopping, vin, kusiner, kebab.
 
Jag ar nu tillbaka i stockholm på mitt hotellrum. Sitter nyduschad i sängen efter ett träningspass på hotellets minigym i källaren. Jag ska vara ärlig och säga att jag varit lite bakis idag, vilket gjorde att träningen var superjobbig. MEN jag gjorde det i alla fall. Helgen har nu gett mig en tankeställare om vem jag är, vad jag vill och vad jag är beredd att ge upp och inte. 



Det jag kom fram till var att jag inte verkligen verkligen vill tillbaka till träningen. Jag vill känna den där passionen och längtan efter träningspass. Jag vill känna av den där härliga känslan när man faktiskt ser resultaten och når sina mål. Jag saknar det. Men jag kom också fram till att istället för att bara gå och sakna det ska jag fixa det. Jag ska tillbaka! 
 
Jag behöver sätta upp nya mål. Jag behöver en plan. Och framförallt måste jag börja med det lilla. Jag kan inte gå och vänta på att jag plötsligt ska springa en mil eller riva av det där mördarpasset, jag måste börja med något. Och Jag började med ett sunkigt bakispass på löpbandet idag. Och imorgon fortsätter jag med en morgonpromenad innan frukost. 
 
Vi hörs honeys

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer