Påväg tillbaka

Jag kan inte riktigt fatta att jag missade att uppdatera om mitt besök hos jsukgymnasten sist. Jag var ganska övertygad om at thon inte skulle vara särskilt nöjd med vad jag åstadkommit då ja gi mina ögon tränat alldles för lite. Men med tanke på hennes reaktion så kanske jag borde försöka förändra vilka förväntningar jag har på mig själv. För hon var supernöjd med de framsteg jag faktiskt gjort. 
 
Vi är helt överens om att den 11e börjar jag träna fotboll med laget. Hennes ord var att jag kan göra allt nu, men kanske inte till 100 procent. Det innebär alltså att det finns inte några specifika moment eller rörelser som jag ska hålla mig undan ifrån, men jag ska kanske inte trötta ut mig till 100% hela tiden. 
 
Med detta börjar jag alltså fotbollssatsningen på riktigt tillsammans med laget nästa måndag och efter det är det två fotbollsträningar i veckan och en fysträning med laget. Utöver det bör jag få till minst ett av följande pass:
- Styrketräning på gymmet
- Löpning, längre distans och lägre tempo
 
Behöver jag ens säga att jag håller på att längta ihjäl mig?! 
 
Fram till dess leker jag med min nya julklapp, en 12 kg kettlebell. Perfekt för att stärka bål och baksida lår.Och resten av kroppen också för den delen. 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer