Innan ens P-vakten vaknat

Just nu sprudlar jag av energi. Det verkligen sprutar hopp och lek ur öronen på mig. Och anledningen? Jo, jag var på gymmet så tidigt idag att jag var hemma redan 05.30 efter passet! Och det var inte ens jobbigt att gå upp. 
 
Klockan ringde 04.37, efter någon minut gick det upp för mig att jag skulle till gymmet. Så jag hoppade upp och slängde på mig träningskläderna, greppade en celsius jag rutinerat nog stoppat i kylen kvällen innan som motivation, och stack iväg. Precis som sist var där tomt och mörkt när jag kom dit. Och den där spänningen som byggs upp när man lyssnar på den datoriserade rösten som säger till mig att stå helt innanför den gråa rutan tills båda dörrarna stängs och man hör basen från musiken på andra sidan. När jag väl släpps in är det bara energi. 
 
 
Bröst och biceps fick ett kort men intensivt pass och är helt slutkörda nu. Och vad säger ni om min pomelo längst ner till vänster? Snacka om att bli snuvad på konfekten, 50% skal.... Men jag är pepp ändå.
 
Med det säger jag Godmorgon

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer