En förmiddag på löpbandet

Jag satt hemma och funderade på att skippa dagens träning och bara sitta och deppa. Till slut tog jag mig i kragen och insåg att det skulle vara en jättedåligt idé och att inget skulle kännas bättre av det.

Så jag packade ihop mitt pick och pack och tog mig till gymmet. Målet var inställt på löpbandet och det blev någon form av intervaller. Jag har problem med att springa i samma tempo och för länge på löpbandet då jag får ont i höft, knä och fotleder. Därför blir inslag av gång och hastighetsvariationer. Idag såg det ut såhär:

2 min gång 6 km/h
3 min 10 km/h
3 min 11 km/h
2 min 12 km/h
2 min 13 km/h

3 min gång 6km/h
3 min 10 km/h
3 min 11 km/h
2 min 12 km/h
2 min 13 km/h
2 min 12 km/h
2 min 11 km/h
1 min 10 km/h
1 min 11 km/h
1 min 12 km/h
1 min 13 km/h
1 min 11 km/h
1 min 10 km/h

totalt blev det 35 minuter på bandet och avslutade med tabataplanka. Efter det kändes livet bättre. Ännu ett tecken på att jag behöver min träning för att fungera. Den behövs för att jag ska kunna hitta mina meningar med livet (för ja, det finns flera)

Jag invigde även det nya linnet och min nya väska från igår. Linnet var skönt och satt perfekt. Väskan älskar jag fullkomligt. Så jag är fortfarande nöjd.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer