Egoistisk

Det är söndag och solen skiner. Den värmer så pass att snön på framsidan av lägenheten nästan smält bort helt och vi funderade nästan på om det var dags att plocka fram utemöblerna, men det får vänta lite. Men en härlig promenad med Påg och vovve har det blivit, under vilken vi passade på att kasta boll och posta paketet till vinanren i tävlingen. 
 
Utöver det bjuder dagen på köksstädning och pillande med fotografier. Ska se till att skicka iväg lite på framkallning så jag kan fortsätta med mina fotoalbum. Dessutom är det hög tid att börja plocka fram böckerna och förbereda sig för två veckor fullspäckade med tentaplugg och jobb. Dessa veckor kommer jag kunna bestämma mer över min tid. Jag kan fördela tiden på plugg och träning precis så jag vill, så länge jag pluggar tillräckligt mycket. 
 
 
De här två veckorna som kommer planerar jag att vara fruktansvärt egoistisk. Jag ska göra precis det jag vill, när jag vill göra det och på det sätt jag vill. Det är dags att samla kraft och energi för att orka jobba på resten av våren och sommaren för att till slut nå mitt mål; Examen som civilingenjör.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer