Lite löpning

Idag är en sån där typisk trött söndag. Trotts detta bestämde jag mig för att ge mig ut i blåsten och springa. 8 km skulle det bli, med målet att göra bättre ifrån mig än i måndags. Om jag lyckades? Jovisst. mer än 30 sekunder snabbare/ km. Jag sa ju att det gick segt i måndags...
 
I och med det blev det nytt personbästa på kilometertiden, på sträckor längre än 5 km. Jag ska från och med nu bli bättre på att dokumentera mina tider för att lättare kunna se framstegen.
 
 
Under tiden jag sprang funderade jag mycket, som vanligt. Jag tänkte mycket på mina stackars löparskor. Det här med löparskor är ju verligen en hel vetenskap. De jag har nu fick jag i julklapp förra året, så de har alltså drygt ett år på nacken. Stortån på högerskon börjar titta igenom tyget och dämpningen är allt annat än vad den varit. 
 
Jag köpte ju alleles nyss ett par nya Asics från Sportamore, men de fick åka tillbaka, då de inte var i närheten av vad jag förväntade mig. Beställde just Asics eftersom det är de jag har just nu och har trivts väldigt bra med. Men de här nya hade annan form, annat material och passade inte alls lika bra på min fot. Så jakten efter de nya skorna går vidare. 
 
Jag har en dröm om en stor garderob fylld med färgglada skönheter att springa i. Jag vill ha ett par vattentäta, ett par rosa, ett par lätta, ett par tjocka, ett par turkosa, ett par med broddar och massa massa mer. Men den drömmen är långt borta. På min studentbudget får det minsann bli ett par skor åt gången, och de som kasseras får tjäna som promenadskor tills de är helt slut. 
 
Trött men glad efter dagens rekordrunda
1 Emma:

skriven

Nej, känner samma. Brukar passa på när det är rea på just linnen, annat också för den delen, man vill inte betala 500 för ett linne kanske :)

Jag har också planer att springa Malmö milen, jag bor här nämligen. Gör du det också ?? :)

Svar: Nä, men bor i Lund, så det är ju ganska nära.
Josefin Sjöberg

2 Emma :

skriven

Okej. Absolut :) när är Malmö milen :)?

Svar: 15e juni :)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer