En dag i matlådans tecken

Just nu ränner jag runt i lägenheten som en galning. Varför blir det alltid så? Gick upp tidigt för att kunna ta det lugnt, men så fastnar man vid datorn eller vid TVn eller någon annan stans och så får man stressa i alla fall? Även idag blir det en lång dag. 9-15 i skolan för att sedan bege sig till landskrona för att samla in tider till exjobbet Räknar inte med att vara hemma förrän efter 20 någon gång, och då blir det löpning igen. 
 
Därför försöker jag vara välorganiserad och planera. Har med mig två matlådor. En med yoghurt till eftermiddagen och en med kyckling och annat gott till middag. Lunchen blir det till att köpa på ICA. Hoppas jag ska slippa gå hungrig i alla fall... 
 
Yoghurt med jordgubbar och kyckling med rotfrukoter, coctailtomater och champinioner. 
1 Emma Staaf:

skriven

Åh så gott det ser ut! :-)

Svar: Det var det ;) mandlarna och jordgubbarna blev underbara i yoghurten av att få dra i den hela dagen, låter kanske konstigt... :P
Josefin Sjöberg

2 JHH:

skriven

Ja, att gå runt och vara orolig för att man skall vara hungrig är inte roligt! Bättre att ha med sig lite för mycket mat då!

3 Maria - Helt (h)ärligt!:

skriven

Första tanken när jag såg rubriken till detta inlägg var "vadå, är inte varje dag en matlåde-dag?" tills jag kom på att det kanske bara är jag som lever ett så oglamouröst liv... ;-) Snygg din blogg blivit btw! Läser oftast bloglovin i mobilen och då missar man tyvärr designen...

Svar: på exjobbet är det sådan lyx att jag blir bjuden på lunch. Det är iofs den enda betalning jag fr också :P men matlåda är något jag är van vid, dock inte till kvällsmat och mellanmål, brukar bara behövas lunch och en frukt :P
Tack, kämpade med designen när jag skulle tentapluggat :P
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer